Od nieco ponad 42 do przeszło 65 mln zł kosztują oferty na przeprowadzenie badań geologicznych oraz opracowania projektowe dla S52 Beskidzkiej Drogi Integracyjnej między węzłami Chocznia i Kalwaria Zebrzydowska Wschód. W ciągu tej trasy powstać mają dwie obwodnice.
To druga część przyszłej BDI, dla której otwarto oferty. W tym przypadku prace projektowe i geologiczne obejmą 20 km drogi, w ciągu której powstać maja obwodnice Wadowic i Kalwarii Zebrzydowskiej.
Zainteresowanie firm projektowych jest bardzo duże – głosiło się 13 podmiotów, w tym jeden z konsorcjantem z Korei. GDDKiA przygotowała 81,549 mln zł. w tym budżecie, jeszcze ze spory zapasem zmieścili się wszyscy oferenci, a są to kolejno: Sweco i Autostrada II - 42,342 mln zł, Multiconsult Polska - 42,984 mln zł, Mosty Gdańsk - 44,123 mln zł, konsorcjum Inco Consulting i Value Engineering - 47,896 mln zł, Trakt - 47,925 mln zł, Voessing Polska – 47,957 mln zł, TPF – 48 520 mln zł, Euro Projekt Gdańsk – 51,269 mln zł, Databout – 53,338 mln zł, konsorcjum Promost Consulting, Dohwa Polska i Dohwa z Seulu – 54,977 mln zł, Lafrentz Polska - 56,333 mln zł, konsorcjum MP oraz MPRB - 57,268 mln zł. Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum MGGP oraz Ivia – 65,613 mln zł.
Planowana droga będzie się zaczynać w Choczni, na zachód od Wadowic, na skrzyżowaniu z istniejącą DK-52. Pobiegnie na południe, przetnie się z drogą krajową nr 28, gdzie powstanie węzeł Wadowice i tu też będzie łączyć się z przygotowywaną obwodnicą Wadowic. Dalej pobiegnie na wschód i ponownie, w miejscu węzła Jaroszowice przetnie się z DK-52. Na dalszym odcinku droga zbliży się do Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie zaplanowano węzły Kalwaria Północ (na przecięciu z drogą wojewódzką nr 953) i Kalwaria Wschód.
Droga wyprowadzi ruch z Wadowic (będzie jej południową obwodnicą) i Kalwarii Zebrzydowskiej, którą ominie od północy.
To najdłuższy spośród planowanych czterech odcinków realizacyjnych Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (cala trasa ma mieć blisko 63 km). Zadaniem wykonawcy będzie przeprowadzenie badań geologicznych, przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz przygotowanie projektu wykonawczego.
Wcześniej
GDDKiA otworzyła już oferty dla odcinka BDI między Bielsko-Białą a Bulowicami. Na ogłoszenie czekają jeszcze przetargi dla fragmentów Bulowice – Chocznia i Kalwaria Zebrzydowska – Głogoczów. GDDKiA
zapowiada, że wnioski o decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla wszystkich czterech odcinków S52 zostaną złożone w 2027 roku.